Tuesday 15 September 2015

Kesan Kanser Payudara Sebelum Terlambat

Posted By: Unknown - 03:52
Kanser payudara merupakan pembunuh nombor satu wanita. Adakala sikap suka ambil mudah menyebabkan kanser tersebut hanya dapat dikesan setelah ia merebak ke peringkat yang kritikal. Bertindak segera dengan membuat pemeriksaan awal dan ketahui tentang penyakit ini dengan lebih lanjut.
 
 Kanser payudara adalah ketumbuhan malignan (tumor jenis barah) yang terjadi daripada tindakan sel yang berpunca daripada bahagian payudara. Sel-sel barah ini juga mampu membebaskan dirinya daripada ketumbuhan asal sekali gus memasuki saluran darah serta sistem limfa dan boleh masuk ke bahagian lain, seperti di otak, paru-paru, dan tulang.

 Penyakit ini tidak mempunyai simptom yang ketara kecuali bengkak, namun tidak sakit.
Kawasan yang mempunyai masalah ketumbuhan itu secara dasarnya tidak akan dapat diketahui sehinggalah individu itu sendiri membuat saringan kesihatan.

Namun, terdapat beberapa faktor utama yang menyumbang kepada kanser ini antaranya faktor usia, biasanya wanita yang berusia 40 tahun ke atas, mereka yang mempunyai ahli keluarga yang mengidap kanser payudara, pernah mengidap kanser pada satu payudara (risiko sebelah lagi akan terkena), datang haid awal (sebelum umur 12 tahun) atau putus haid lewat (selepas 50 tahun), tidak pernah melahirkan anak dan melahirkan anak pertama pada umur melebihi 30 tahun.

Memandangkan kanser payudara merupakan penyumbang tertinggi kematian terhadap wanita, kaedah penyaringan (screening) merupakan perkara utama yang perlu dilakukan oleh setiap wanita. Kaedah penyaringan yang disarankan termasuklah pemeriksaan sendiri payudara (breast self-examination) dan mammografi. Hanya mammografi terbukti mengurangkan kematian akibat barah payudara.

Rawatan bagi penyakit ini bergantung kepada keadaan kanser tersebut, sama ada ianya berada pada tahap awal, pertengahan atau tahap kronik. Jika kita dapat mengesan ketumbuhan itu dari awal, maka proses untuk menjalankan rawatan adalah lebih mudah.

*Sumber : Majalah nur

About Unknown

Optiberry dan OptiPlus ialah campuran unik daripada ekstrak bluberry liar, strawberry, cranberry, bilberry liar, elder dan biji raspberry. Ia dikenali atas sifatnya yang dapat meningkatkan kesihatan dengan kandungan anthocyanin yang tinggi. Setiap ekstrak berry memiliki sifat fisiologi dan biokimia yang unik, mempunyai fungi yang berbeza dan mendatangkan pelbagai manfaat untuk kesihatan.

Antara berry yang terpilih, Optiberry dan OptiPlus mempunyai kandungan anthocyanin yang bertahap piawai termasuk malvidin, cyanidin, delphinidin dan petunidin dalam nisbah aktif biologi.

OptiPlus dihadirkan didalam bentuk "Sachet" dan ianya mempunyai kekuatan 3x ganda berbanding Optiberry yang hadir dalam bentuk tablet.


KAMI HADIR UNTUK MEMBERI PILIHAN TERBAIK UNTUK KESIHATAN ANDA
Produk Optiplus & Optiberry TIDAK bertujuan MERAWAT atau MENYEMBUH sebarang penyakit.
PRODUK INI ADALAH MAKANAN TAMBAHAN DAN IA SESUAI DIJADIKAN IKHTIAR ALTERNATIF SELAIN DARI MENDAPATKAN RAWATAN HOSPITAL & NASIHAT DOKTOR.
Jadikan ini sebagai sebahagian usaha kita untuk sihat kerana kuasa PENYEMBUHAN DAN NIKMAT KESIHATAN tetap di tangan ALLAH SWT.
(kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza)

Anda boleh menghubungi saya melalui :

012 - 356 3720

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015 i OptiPlus Sihat 4u

Designed by | Distributed By Gooyaabi Templates | Edited Design and developed by Puteri Grocer